Nyomtatás

Ez a cigi nem ugyanaz a cigi

Írta: Szdv.hu Dátum: . Rovat: Hírek

cigarettes.jpg A dohánygyárak folyamatosan változtatják termékeik kinézetét és összetevőit, akkor is, ha ezekkel a változtatásokkal megszegik az egyes termékek módosítására vonatkozó szabályokat és irányelveket - állítják a Harvard Egyetem Közegészségügyi Iskolájának kutatói.

Az eredmények szerint a vásárlókat egyáltalán nem tájékoztatják az esetleges változtatásokról, így egy márkahű vásárló lehet, hogy már teljesen más dohányterméket szív most, mint pár évvel ezelőtt.

A Dohányzási Kutató Program igazgatója Greg Connolly és Geoffrey Ferris Wayne, az egyetem kutatója vizsgálataik során az utóbbi tíz évben az egyes dohányipari termékek összetételében és kinézetében történt változásokat vették górcső alá.

"Az eredmények időnként igen meglepőek voltak - írják a kutatók - A gyártók sokszor a felhasznált nikotin mennyiségét, az ízt és a káros anyagok mennyiségét is módosították, mindezt legtöbbször a vásárlók tudta nélkül.

A vizsgálatok szerint egyes gyárak édes ízzel tették a fiatalok számára még vonzóbbá a dohánytermékeket, mindezt persze a vásárlók tudta nélkül. "A legjobb megoldás az ilyen esetek elkerülésére az lenne, ha a termékeket minden módosítás előtt benyújtanák az Élelmiszer és Gyógyszerengedélyezési Hivatalnak (FDA), ahol szakértők döntenék el, hogy az adott változtatás engedélyezhető vagy nem."

...

Cikk olvasása az eredeti oldalon...