Nyomtatás

A filmek nagy része felér egy cigaretta kampánnyal

Írta: Szdv.hu Dátum: . Rovat: Hírek

A filmek nagy része felér egy cigaretta kampánnyal Az Egyesült Államok Nemzeti Rákszövetsége, a rákkutatásban legnagyobb eredményeket felmutató szervezet egybehangzó véleménye szerint a cigarettareklámok és a mozifilmekben dohányzó emberek a fiatalok számára követendő mintát sugallnak, egyértelműen a dohányzásra ösztönző hatással bírnak.

”A cigarettareklámok és a sok dohányzó ember a filmvásznon kétségtelenül arra buzdítják a fiatalokat, hogy ők is dohányozzanak” – mondta Barbara Loken, a tanulmányt készítő egyik kutató.

”A dohányáru kapja a legnagyobb reklámfelületet az Egyesült Államokban” –  ez olvasható abban a 684 oldalas tanulmányban, mely a médiának a dohányzási szokásokra gyakorolt hatását elemzi. A reklámszövegek pontosan a serdülők pszichológiai értelemben vett vágyait fogalmazzák meg, azt sugallják, hogy a jó megjelenéshez, a népszerűséghez szükség van arra, hogy dohányozzanak. A reklámképek pedig már első ránézésre is pozitív benyomást keltenek a dohányzásról.

Mindemellett a filmekben a dohányzást rendkívül erős impulzusként ábrázolják, a mai kasszasikerfilmek 75 százalékában szerepel cigarettázó személy, és ennek egy harmada azonosítható márkájú dohányterméket szív.

A tanulmány rávilágít a média lehetséges ellenkampányszerű szerepére a dohányzás visszaszorításában. „Ennek egy módja lehetne a filmek előtt vetített dohányzás elleni reklám, vagy a cigarettareklámok teljes körű tiltása” – nyilatkozta Loken. „Olyan kampányra van szükség, mely visszaszorítja a dohányzást, és elrettenti a fiatalokat a dohányzástól”.

...

Cikk olvasása az eredeti oldalon...